Chelner? Un „slow cow”, te rog!

Cati dintre voi a auzit pana acum de produsul „Slow Cow„?

Da nici eu nu auzisem pana pe la inceputul anului cand acest nume a ajuns pe la urechea mea.

Deci ce este acest Slow Cow? Este o bautura „anti-energizanta”, principalul ingredient este L-Teanina (un amino acid menit sa induca o stare de relaxare), dar mai contine si musetel, passiflora (floare pasiunii), tei si hamei, iar produsul in sine isi propune sa il faca pe consumator sa fie mai relaxat, sa se poata concentra mai bine, iar publicul tinta este format din studenti si elevi, cand trebuie sa invete pentru examene si persoanelor care au un job stresant sau care au nevoie sa se concentreze, dupa cum se poate vedea in imaginea de la capatul post-ului, strategia lor se bazeaza si pe parodierea Red Bull.

Dupa cum stim bauturile energizante sunt foarte la moda in ziua de azi, iar aste se reflecata in evolutia pietei bauturilor energizante, numai in Romania, intre anii 2004-2008 piata a crescut ca volum de zece ori, iar pana in 2008 a avut de la an la an crestere de doua cifre, iar la nivel mondial datele sunt la fel de pozitive.

Stiind toate astea, de ce ar vrea cineva sa fac o bautura anti-energizanta? Foarte simplu. Pentru a fi diferit! Producatorii Slow Cow stiau ca nu pot intra in competitie directa cu Red Bull, lider autoritar al pietei energizantelor, pentru ca s-ar condamna singuri la faliment, neavand puterea financiara a Coca-Cola (Burn), Pepsi (RockStar) pentru a-si sustine produsul intr-o piata concentrata, cu putini jucatori cu adevarat importanti (Red Bull, Coca-Cola, Pepsi, Gatorade,  Powerade).  Asa ca a decis sa creeze o piata noua pe care sa fie lider, si se pare ca i-au iesit planurile in Canada (a fost lansat la Quebec in decembrie 2008), iar compania planuieste sa se extinda si in Franta, SUA, Rusia, Italia, China.

Acest lucru se pare ca a deranjat pe Red Bull, care a decis sa dea compania producatoare de Slow Cow in judecata pentru ca i-ar fi copiat ambalajul. Dar asta s-ar putea sa fie o greseala pentru austrieci, iar procesul ar putea pune brandul Slow Cow pe harta modiala, fara nici o investitie in publicitate. La fel s-a intamplat pentru Pepsi cand a lansat Pepsi Challenge in 1975. De pe urma unor teste de degustare a rezultat ca cei mai multi bautori de cola prefera gustul Pepsi, asa ca Pepsi a decis sa lanseze o campanie de comunicare, prin care provoca consumatorii de cola sa deguste in niste mall-uri, legati la ochi din doua pahare, in unul era Coca Cola, iar in celalalt Pepsi. In 70% din cazuri oamenii preferau Pepsi, asa ca au filmat cateva spoturi in timpul degustarilor si le-au difuzat la TV.

Campania Pepsi ar fi putut sa treaca neobservata dar Coca Cola a reactionat, si a scos si ea niste spoturi in care parodia  reclamele Pepsi, presa a reactionat imediat, oamenii au inceput sa faca provocare Pepsi singuri la ei acasa, si asa inceput razboiul celor doua cola, iar de atunci Pepsi a devenit un jucator important pe piata de cola.

Acestea sunt cazuri tipice de „David vs Goliat„, in care o companie mare abuzeaza de o companie mai mica. In mai toate cazurilor suportul publicului va fi acordat companiei mai mici (de exemplu daca Federer va juca finala din acest an de la Wimbledon impotriva unui tanar necunoscut, majoritatea publicului va tine cu jucatorul necunoscut pentru ca Federer a mai castigat de 6 ori, la ce ii mai trebuie :D), iar aceasta va castiga un urias capital de imagine fara ca cheltuiasca nici un ban pe publicitate.

Deci ma astept sa auzim mai des de Slow Cow in anii urmatori.

video – http://vimeo.com/9505557

Lasă un comentariu